Brev:
Tidlig overgangsfase til skemad
24. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Tidlig overgangsfase til skemad
Hej Helen
Jeg skriver fra Spanien hvor jeg er bosat. Jeg er ny her så jeg håber ikke, at jeg stiller nogle spørgsmål, som du har svaret på mange gange før!
Jeg har en lille datter på 6 mdr. Jeg har ammet fuldt ud siden hun blev født, men begyndte for 2 uger siden at introducere lidt grød til hende om morgenen, da hun var begyndt at vise interesse for vores mad. Jeg begyndte på grøntsagsmos om aftenen for 1 uge siden, så hun får nu 2 x mos/grød om dagen.
Men hun spiser ikke så meget af grøden (risgrød eller hirsegrød med frugtmos), højst 10-15 småskefulde. Men hun spiser næsten hele sin portion grøntsagsmos. Er det “normalt” at babyer ikke er så vilde med grøden?
Syntes du jeg skal blive ved med at tilbyde hende grøden og så håbe at hun med tiden vil kunne spise samme portionsmængde som grøntsagsmosen? Eller vil det være en ide at give hende grøntsagmos udelukkende?
Hun får risgrøden til frokost (omkring klokken 13.00) og grøntsagsmos om aftenen (klokken 18.00)
Hvornår skal jeg begynde at tilbyde hende grød/mos 3 x om dagen?
Hun er også begyndt at vågne meget om natten – hun bliver lagt i seng klokken 20.00 og vågner igen klokken 23.00, klokken 04.30 og klokken 6.30 hvor jeg ammer hende hver gang. Jeg forstår det bare ikke for hun sov næsten igennem før vi begyndte på skemad og sov fra 20.00 til 08.00 med kun een x amning klokken 24.00 inden jeg gik i seng. Men nu får hun jo det mere mad men vågner stadig? (Jeg tilbyder hende bryst hver gang efter skemaden)
Venlig hilsen
Karina